כדאי לדעת

כאן אספנו את כל השאלות אשר אנחנו מקבלים באופן קבוע מהמשתמשים שלנו ותשובות שאנחנו מספקים לשאלות אלו.

לאן הגעתי ומה אתם עושים?

אנחנו נותנים אפשרות להזמין מוצרים מחנויות ופלטפורמות מחו"ל ללא צורך בכתובת בארה"ב, חשבון PayPal או כרטיס אשראי בינלאומי.

כמה זמן אתם קיימים?

אנחנו באוויר החל מחודש אוגוסט 2013

האם זה בטוח להזמין דרככם?

כן, זה בהחלט בטוח להזמין דרכינו. הנתונים של כרטיסי האשראי לא נשמרים בשרתי החברה. חברות האשראי וחברות הסליקה בודקות בצורה מחמירה את בתי העסק שעבורם הן מספקות שירות. לספקנים ביותר, קיימת גם בדיקה של Comodo אשר מראה שהאתר מאובטח.

איך ניתן ליצור אתכם קשר? למה אין טלפון להתקשר אליו ולדבר עם נציגי שירות?

המדיניות שלנו היא תקשורת מתועדת בכתב, בהתאם למדיניות האתרים בחו"ל. ניתן ליצור עמנו קשר בכתב דרך איזור - "צור קשר" שנמצא בחלקו התחתון של העמוד הראשי. במידת הצורך ובמקרם חריגים, אנו יוצרים קשר טלפוני עם המשתמשים.

ממה אתם עושים רווח?

ישנה עמלה, אשר נגבת ומשתנה ממוצר למוצר, ובזכותה אנחנו יכולים לפעול ולהמשיך להשקיע בפיתוח האתר ובשיפור השירות.

איך מזמינים דרככם?

תוכלו לעיין במדריך שהכנו אשר נקרא "איך מזמינים המדריך המלא" ונמצא בעמוד הראשי באתר.

האם צריך להירשם לפני הרכישה בפועל?

לא, אין צורך להירשם לפני שמבצעים קניה. ניתן לאתר את המוצר הרצוי ולבצע הזמנה. במקרה כזה יתבצע רישום אוטומטי של הלקוח, והפרטים לגבי ההתחברות יישלחו ללקוח ביחד עם סיכום ההזמנה מיד בתום ביצועה.

למה כדאי לשים לב לפני ביצוע ההזמנה?

יש לשים לב לאחוז התגובות החיוביות אשר קיבל המוכר, מספר המכירות שביצע, מדיניות החזרת המוצרים שלו והדבר הכי חשוב: לקרוא את תיאור המוצר, כי מה שמופיע בתיאור המוצר קובע בסופו של דבר. אין להסתמך על תמונה בלבד ובמידה וחסר מידע בתיאור אין להניח הנחות. במקרה כזה מומלץ לבצע חיפוש נוסף למוצר אצל מוכר אחר שמפרט בתיאור המוצר כל מה שחשוב לדעת לגבי ההזמנה.

ביצעתי הזמנה ואני רוצה לבטל אותה, מה עושים?

ביטול מוצרים יכול להיעשות תוך זמן קצר מאד לאחר ביצוע ההזמנה. ביטול ההזמנה יתאפשר רק במידה והמוצר טרם נשלח על ידי המוכר. חובת הלקוח היא לשלוח בדחיפות מייל ישירות אל המוכר דרך תפריט ה"הזמנות" באתר ולבקש ממנו את ביטול ההזמנה ובמקביל להודיע לצוות התמיכה דרך איזור ה- "צור קשר" כדי שנוכל לבדוק האם המוכר אישר את בקשתכם. במידה וההזמנה בוטלה על ידי המוכר, תקבלו זיכוי על מלוא סכום הרכישה של המוצר. לא תהיה אפשרות לבטל מוצרים שכבר נשלחו על ידי המוכרים.

הזמנתי מוצר, מתי הוא יגיע אלי?

זמן הגעה ממוצע של מוצרים שהוזמנו מחו"ל הוא בין 3 ל- 6 שבועות.

לכל מוצר יש זמן הגעה משוער שניתן לראותו דרך תפריט ה-"הזמנות" באתר. זמן ההגעה המשוער יתעדכן בתפריט ה-"הזמנות" בטווח של עד שבוע מביצוע ההזמנה. במידה וזמן ההגעה המשוער לא התעדכן לאחר שבוע, אנחנו ממליצים לפנות אלינו דרך ה-"צור קשר" בציון מספר ההזמנה ומספר הפריט לבדיקה.

חשוב מאוד לקחת בחשבון שכאשר מזמינים מוצרים מחו"ל ייתכנו גם עיכובים במשלוח מעבר לזמן ההגעה המשוער. במקרים בהם המוצר לא מגיע עד זמן ההגעה המשוער שלו יש לדווח לנו במיידית דרך תפריט ה"הזמנות".

היכן אני יכול לעקוב אחרי ההזמנות שלי?

לנוחיותך, בנינו עבורך אזור אישי באתר בו ניתן לבצע מעקב אחר ההזמנות שביצעת. על מנת להתחבר לאזור האישי, יש ללחוץ על אפשרות "התחבר" שנמצאת בחלק הימני העליון של האתר ולהזין את שם המשתמש והסיסמה שלך בחלונית המתאימה. שם המשתמש שלך הוא המייל שבאמצעותו ביצעת את העסקה.

במידה ושכחת את הסיסמה, תמיד ניתן לשחזר אותה בלחיצה על האפשרות "שכחתי סיסמה" וסיסמה חדשה תישלח אליך מיידית למייל שהזנת בתיבה.

לאחר ההתחברות לאתר עם שם המשתמש והסיסמה, יופיע בשורה העליונה של דף הבית תפריט "הזמנות" אשר לחיצה עליו תוביל לעמוד שבו ניתן לצפות בכל המוצרים שרכשת באתר, זמני ההגעה המשוערים שלהם, מספרי המעקב של הדואר (במידה וצורפו על ידי המוכרים), אפשרות לדווח על אי קבלת מוצר ואפשרויות לביצוע פעולות נוספות.

האם המחירים כוללים תשלומי מכס?

המחירים באתר אינם כוללים מיסים. אנחנו לא מבצעים שחרור של חבילות עבור משתמשים. אנחנו מכירים בצורך לספק תשובות לכל השאלות שעולות בנושא מיסוי של חבילות שמגיעות לארץ. לשם כך פתחנו מדור מסים ומחשבון מכס ובו ריכזנו מידע שימושי בנושא. ניתן למצוא את מחשבון המכס בדף הבית של האתר.

מהו שירות "מגן מכס" וכיצד ניתן לרכוש אותו?

מוצרים שערכם עולה על ערך מסוים (בדרך כלל מעל 75$), עשויים להיות מחויבים בעלות נוספת של מיסים/מכס על פי חוק במדינת ישראל.
החיוב של המכס נעשה על ידי רשות המיסים בעצמה בנפרד.
שירות "מגן מכס" של Zipy, יתן לך כיסוי מלא על הוצאות שחרור החבילה מהמכס.
השירות כרוך בתוספת תשלום בסך כ- 15% מערך העסקה ועשוי להשתנות ממוצר למוצר.
לאחר שמסמנים v ליד "מגן מכס", הסכום המדויק לתוספת תשלום יופיע על גבי המסך.
במידה וכאשר המוצר יגיע לארץ, תתקבל אצלך הודעה על תשלום מכס, יש לשלם את תשלומי המכס ולשמור את הקבלות המפרטות את הסכומים ששולמו על ידך. ללא המסמכים הללו, לא נוכל לזכות אותך.
כדי לקבל זיכוי מלא על תשלומי המכס, יש לשלוח אלינו פניה מסודרת בצירוף כל הקבלות דרך ה-"צור קשר" באתר.
אנו נעביר את הסכום הכולל שיופיע על גבי הקבלות שנשלחו כזיכוי לרכישות הבאות שלך באתר. ניתן גם להמיר את הזיכוי שיתקבל בהחזר כספי אל כרטיס האשראי שבאמצעותו בוצעה העסקה לבחירתך.

הגיע הזמן המשוער של המוצר ועדיין לא קיבלתי אותו, מה עלי לעשות?

במידה וזמן ההגעה המשוער של המוצר הגיע והמוצר טרם התקבל, ואין עליו מידע באתר דואר ישראל על פי מספר המעקב (במידה וצורף כזה), יש לדווח לנו בהקדם האפשרי כדי שנוכל לפנות בנושא להגנת הצרכן של האתר ממנו נרכש המוצר. חשוב לנו לציין – על פי תקנון האתרים המקוריים בחו"ל, אשר אליהם אנו כפופים, לכל מוצר שהוזמן יש זמן מוגבל אשר במהלכו הגנת הצרכן תקפה עליו. אנחנו יכולים לסייע במקרה ומוצר לא הגיע רק כאשר הגנת הצרכן תקפה עליו ולכן אנחנו מבקשים להקפיד לדווח לנו על אי הגעת מוצרים בזמן (בסמוך לזמן ההגעה המשוער שלהם).

על הרוב המוחלט של המוצרים ניתנת הגנה של הגנת צרכן, למעט מספר קטגוריות מסויימות בהם הגנת הצרכן לא תקפה כמו במקרים של רכישת מוצרי יד שניה, מכוניות, פרטי אומנות יקרים וכד'.

חשוב לשים לב:

פריטים שהוזמנו מאמזון – מכיון שרוב המוצרים מאמזון לא נשלחים לישראל וצריכים לעבור דרך מחסן בארה"ב אין אפשרות לפנות להגנת הצרכן במקרה של בעיה עם מוצר ואין אפשרות להחזיר מוצרים.

קיבלתי הודעה שאתם פונים להגנת הצרכן, מה זה אומר?

איביי, אליאקספרס ודיל אקסטרים מאפשרות לפנות להגנת הצרכן שלהן בתלונה על אי הגעת מוצר. בתלונה אנחנו מיידעים את המוכר על אי הגעת המוצר ומתחילים דיון מולו על השבת הכסף ללקוח. הדיון מפוקח על ידי הגנת הצרכן והפרוצדורה אורכת לרוב בין 5 ימים לחודש. במידה ועד תום הפרוצדורה המוצר עדיין לא יתקבל אצל הלקוח, יבוצע החזר כספי מלא על ידי המוכר.

ניתן להתעדכן בכל עת בסטטוס התלונה על ידי לחיצה על כפתור "יש עדכון?" באזור האישי באתר, ליד המוצר הרלוונטי.

מוכר ציין שמגיע לי זיכוי, מתי ואיך מקבלים אותו?

לאחר שהזיכוי מתקבל אצלנו מהמוכר, אנחנו מעבירים את הזיכוי לחשבון שלך ב- Zipy. היתרה שעומדת לזכותך תופיע בשורה העליונה של דף הבית מיד לאחר ההתחברות לאתר עם שם המשתמש והסיסמה שלך בלבד.
בביצוע הקניה הבאה, הסכום אשר קיים ביתרה יקוזז באופן אוטומטי מסכום הקניה ויהיה ניתן לראות זאת על גבי המסך בעת ביצוע התשלום.
ניתן לראות ולהשתמש בזיכוי אך ורק בהתחברות לאתר דרך מחשב ולא דרך מכשיר סלולרי.
ניתן גם להמיר את הזיכוי בהחזר כספי אל כרטיס האשראי. על מנת לעשות זאת, יש להיכנס לתפריט "פרופיל", אשר יופיע בשורה העליונה של עמוד הבית מיד לאחר ההתחברות לאתר עם שם המשתמש והסיסמה. בצד הימני של תפריט "פרופיל" יופיע הסכום שביתרה. יש ללחוץ על "זיכוי יתרה לכרטיס האשראי" והוראת הזיכוי תועבר ישירות אל חברת האשראי שלך. הזיכוי יבוצע בפועל על ידי חברת האשראי במועד החיוב הקבוע שלך ותוך 10 ימי עסקים לפחות.

במידה והעסקה בוצעה באמצעות כרטיס מסוג דיירקט, הזיכוי יבוצע תוך 10 ימי עסקים.
במידה וכרטיס האשראי שבאמצעותו ביצעתם את העסקה, כבר אינו ברשותכם, חברת האשראי תזכה אתכם לכרטיס החדש באופן אוטומטי או ישירות לחשבון הבנק שלכם.

המוצר הגיע פגום, מה אפשר לעשות?

הטיפול במוצרים פגומים, כמו הטיפול במוצרים שלא הגיעו, יתאפשר אך ורק במידה והגנת הצרכן עדיין תקפה על המוצר. לכן, חשוב להקפיד לדווח על כל בעיה שקיימת במוצר מיד עם קבלתו. במקרים בהם המוצר הגיע פגום/לא כפי שתואר, יש לפנות אלינו מיד עם קבלת המוצר בציון מס' ההזמנה ובצירוף תמונה או לינק לסרטון כך שיהיה ניתן לראות בבירור את הבעיה הקיימת במוצר.

במקרים מסוג זה, אנחנו מבקשים מהמוכר להעניק פיצוי כספי. במקרים מסוימים, המוכר עשוי לדרוש את שליחת המוצר חזרה אליו לשם ביצוע החזר כספי מלא. כאן חשוב להדגיש שעל פי תקנון האתרים בחו"ל, במקרה של החזרת מוצר אל המוכר, עלות המשלוח היא על חשבון הקונה בלבד.

איך מחזירים מוצר למוכר?

במידה והגנת הצרכן תקפה על המוצר, ומעונינים להחזיר את המוצר אל המוכר לשם קבלת החזר כספי מלא, אנו נפתח בהליך החזרת מוצר מסודר בפיקוח של הגנת הצרכן. במידה ומדיניות החזרת המוצרים של המוכר מאפשרת זאת, הלקוח יקבל מאיתנו הודעה שניתן לשלוח את המוצר. שליחת המוצר תתבצע על ידי הלקוח לכתובת שהמוכר יספק ולפי ההנחיות שלנו.

יש לשים לב! במידה והמוצר נרכש מפלטפורמת - Deal Extreme יש לשלוח אותו ביחד עם העטיפה בה התקבל המוצר ובאריזתו המקורית.

שליחת המוצר צריכה להתבצע תוך זמן קצר לאחר קבלת האישור בנושא מאיתנו.

לאחר שליחת המוצר, חובה לשלוח אלינו את מספר המעקב שיתקבל מהדואר. ללא צירוף מספר המעקב של הדואר, הליך ההחזרה ייסגר ללא ביצוע החזר כספי. הזיכוי יתקבל כאשר הפריט יגיע אל המוכר. שוב נדגיש שעל פי תקנון האתרים בחו"ל, במקרה של החזרת מוצר אל המוכר, עלות המשלוח היא על חשבון הקונה ולכן עלות זו לא תוחזר אל הלקוח.

מדוע איני מוצא את ההזמנה שלי בתפריט ה-"הזמנות"?

על מנת שיהיה ניתן לראות את פרטי ההזמנה בתפריט ה-"הזמנות" יש להתחבר לאתר באמצעות כתובת המייל שהוזנה בעת ביצוע ההזמנה. זוהי כתובת המייל אשר אליה נשלח גם סיכום ההזמנה שלכם.

חשוב לשים לב שכל התווים וסיומת המייל הוזנו כראוי. במידה ולא זוכרים את כתובת המייל שהוזנה או שחלה טעות בכתובת מייל זו, ניתן לפנות אלינו דרך ה"צור קשר" באתר בציון הפרטים הבאים: מס' הזמנה (אם יש בידכם), תאריך הרכישה, סכום הרכישה ו- 4 ספרות אחרונות של כרטיס האשראי. אנו נאתר את ההזמנה עבורכם ואת כתובת המייל שהזנתם בעת ביצועה.

באילו סוגים של כרטיסי אשראי ניתן לבצע רכישה דרך האתר?

הרכישה דרך האתר יכולה להתבצע באמצעות כל סוגי כרטיסי האשראי למעט כרטיסי אשראי אשר נטענים במטבע חוץ וכרטיסי דיינרס.